Seekord on vaja otsida veebist kaks näidet folksonoomia kohta - üks selline, kus see väga hästi töötab, ning teine, kus see eriti ei taha toimida. Folksonoomia on lihtsalt öelduna märksõnade kasutamine pildidel, linkidel jms, mis hõlbustavad otsingut ja võimaldavad materjalis paremini orienteeruda.
Hea näitena tooksin siinkohal Facebooki, kus on võimalik piltidel ja statuses märgistada inimesi ja kohti. Kuna tegemsit on sotsiaalvrgustikuga, siis otsene märgistamine täidab selles oma ülesannet vägagi hästi – saab ju inimese profiilist või uudistevoost näha, kellega-millega inimene koos oli ning tegeles või kus viibis. Need kellele taoline märgistamine ei meeldi, saavad oma märgistamised ära kustudada (on ju ka palju nö. animatsioonilisi pilti, kuhu inimene märgistatakse juhulikult) ning muuta enda kohta käivat märgistamist piirata.
Halva näitena tooksin YouTube, kus märgendamine on vaat et tavakasutaja eest ära peidetud. Võib ju seda näha kui valid video alt „Show more“. See oleneb muidugi tegelikult kasutajast, kes vaatab sageli lisainfot, kes mitte. Samas annab videode märgendamine hulgaliselt väljendeid, mis võiks olla antud videoga seotud (sageli vast liiga palju märgendeid kiire katsetamise põhjal öelduna). Seega võib ka see näide tunduda osadele hoopis hea lahendusena, kes kasutavad just seda meetodit uute videode otsimiseks.
Kuna tegemist on siiski puhtalt enda arvamusega, võib igaüks mõelda, kas näited on hea või halva märgendamise kohta käivad.
No comments:
Post a Comment